Zásady spolupráce

 

  • Veškeré služby Poradenského centra Hybernská se poskytují bezplatně.
  • Veškeré služby Poradenského centra Hybernská se poskytují studentům či absolventům (max. do 1 roku od absolvování studia) Univerzity Karlovy.
  • Dohoda o nastavení spolupráce je uzavírána mezi poradcem a klientem ústně.
  • Klienti se objednávají do jednotlivých služeb, popřípadě využívají otevírací doby v případě Sociálně-právní a Studijní poradny.
  • Pokud se klient nemůže dostavit na smluvenou schůzku, s předstihem minimálně jednoho dne se omluví.
  • Pokud se poradce nemůže dostavit na smluvenou schůzku, s předstihem minimálně jednoho dne se omluví.

 

  • Na prvním setkání poradce seznámí klienta s podmínkami spolupráce, zásadami mlčenlivosti, způsoby ukončení spolupráce, metodami práce.
  • Poradce respektuje individualitu klienta, nehodnotí ho, respektuje jeho hodnoty, postoje, zájmy, práva. Přistupuje ke každému klientovi s respektem k jeho jedinečnosti.
  • Poradce vytváří poradenský vztah založený na důvěře, laskavosti, přijetí a zájmu o vnitřním prožívání klienta.
  • Poradce zná své profesní kompetence a limity, používá takové metody, které mu jsou dobře známé. Poradce má právo odmítnout takovou činnost, na kterou se necítí profesně zralí.
  • Poradce se zaměřuje na pozitivní cíle a hlavním smyslem jeho práce je, aby se klient cítil lépe, žilo se mu lépe.
  • Poradce využívá supervize.
  • Poradce nezneužije svého postavení v neprospěch klienta.